DARMOWA DOSTAWA już od 249 zł!
Klauzula informacyjna informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych
Szanowny Kliencie,
KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH?
Transgourmet Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (61-131), ul Zamenhofa 133, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS nr: 0000045597, NIP: 781-10-11-998, REGON 630375413, kapitał zakładowy: 400.000.000,00 zł. adres e-mail: iod@selgros.pl. Zwaną dalej – Administratorem. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej RODO.
JAK SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH?
1.W przypadku chęci uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, prosimy o kontakt pod adresem poczty elektronicznej iod@selgros.pl Możliwy jest także kontakt pocztą tradycyjna na wskazany powyżej adres korespondencyjny, w jakiejkolwiek sprawie dotyczącej danych osobowych. Umieszczenie na korespondencji dopisku – RODO – pozwoli nam na szybsze rozpatrzenia zagadnienia. ADO powołał Inspektora Ochrony Danych.
2.W przypadku pytań związanych z funkcjonowaniem strony internetowej możesz zwrócić się za pomocą formularza kontaktowego lub infolinii pod numerem 800 505 105.
ZABEZPIECZENIE DANYCH
Dane osobowe Użytkowników są przechowywane i chronione z należytą starannością, zgodnie z procedurami wewnętrznymi Administratora. Administrator przetwarza dane Użytkowników przy użyciu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych spełniających wymagania przepisów prawa powszechnie obowiązującego. Środki te mają na celu przede wszystkim zabezpieczenie danych osobowych przed ich utratą, naruszeniem integralności danych oraz dostępem osób nieupoważnionych. Dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione, które są zobowiązane do zachowania tych danych w tajemnicy lub podmioty, którym udostępniono lub powierzono przetwarzanie danych na podstawie przepisu prawnego lub umowy.
ADO stosuje m.in. następujące zabezpieczenia:
1) proces przetwarzania danych osobowych w TRANSGOURMET POLSKA Sp. z o. o. oparty został na przepisach prawa; 2) wprowadziliśmy niezbędne, zgodne z RODO zabezpieczenia organizacyjne; 3) zapewniamy bezpieczeństwo fizyczne budynków i ograniczony dostęp do pomieszczeń; 4) dostęp do budynków nadzorowany jest przez służbę ochrony; 5) pomieszczenia zabezpieczone są przed skutkami pożaru; 6) pomieszczenia kontrolowane są przez system monitoringu; 7) dostęp do systemów teleinformatycznych posiadają jedynie uprawnieni pracownicy; 8) bezpieczne i szyfrowane połączenie podczas przesyłania danych osobowych oraz podczas logowania się do Konta Klienta Selgros i dokonywania zakupów w sklepie internetowym SELGROS24.pl . Administrator stosuje certyfikat SSL wystawiony przez jedną z czołowych światowych firm w zakresie bezpieczeństwa i szyfrowania przesyłanych danych przez sieć Internet.
CEL PRZETWARAZNIA DANYCH I PODSTAWA PRAWNA
Dane osobowe Użytkownika na Stronie Administratora mogą być przetwarzane w następujących celach i podstawach prawnych:
Wyświetlenie i możliwość korzystania ze strony internetowej – podczas korzystania ze strony internetowej selgros24.pl przeglądarka internetowa uruchomiana na urządzeniu końcowym dokonuje przesyłania danych osobowych bez dodatkowej ingerencji użytkownika. Administrator otrzymuje i czasowo zapisuje na serwerach stron internetowych m.in. - adres IP zgodny z Internetem urządzenia, na którym strona została wyświetlona, datę i godzinę odwiedzania strony internetowej, URL wyświetlonego pliku (nazwa i adres), adres URL strony (stronę, aplikację, z której nastąpiło wejście), nazwę użytej przeglądarki internetowej, nazwę operatora internetu. Uzyskane dane, wykorzystywane są w m.in. celach: zagwarantowania niezakłóconego tworzenia połączenia, umożliwienia korzystania z naszej strony internetowej / aplikacji, analiza bezpieczeństwa i stabilności systemu. Podstawę prawną przetwarzania adresu IP oraz pozostałych danych wskazanych powyżej stanowi artykuł 6 ustęp 1 lit. f) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora) lub art. 6 ust. 1 lit. b) RODO(przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy), jeżeli wyświetlenie strony służy przygotowaniu umowy.
Rejestracja Klienta, wystawienie Karty Klienta Selgros – dane osobowe uzyskane za pomocą formularza rejestracyjnego, wykorzystywane są w celach: rejestracji Klienta, wystawienia Karty Klienta Selgros, weryfikacji Klienta, umożliwienia dokonania zakupów za pomocą Karty Klienta, rozliczenia z operatorem płatności, organizacji dostawy zakupów, zakładania i utrzymania konta Klienta, wystawienia faktury lub paragonu. Podstawę prawną stanowi art. 6 ust.1 lit. f) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora), art. 6 ust 1 lit. b) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy).
Założenie i wykorzystanie Konta Klienta - umożliwiające korzystanie ze sklepu internetowego SELGROS24.pl oraz wykorzystywania innych narzędzi internetowych – wówczas dodatkowo przetwarzamy Twoje dane dla celów wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz umożliwienia Ci dokonywania zakupów w sklepie internetowym. Podstawę prawną stanowi art. 6 ust 1 lit. b) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy).
Świadczenie usług – dane osobowe będą wykorzystywane w celach związanych z realizowaniem usług oferowanych przez Transgourmet Polska Sp. z o. o. np. organizacji dostawy zamówienia. Podstawę prawną stanowi art. 6 ust 1 lit. b) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy).
Realizacja umów – dane osobowe będą wykorzystane w celu wykonania postanowień konkretnej umowy, w tym m.in. sprzedaży, zamówień oraz dostaw. Podstawę prawną stanowi art. 6 ust 1 lit. b) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy).
Marketing bezpośredni – dane osobowe Klientów mogą być wykorzystane w celach związanych z prowadzeniem marketingu bezpośredniego m.in. za pośrednictwem przedstawicieli handlowych Administratora lub/i poczty tradycyjnej. Podstawą ich przetwarzania będzie art. 6 ust 1 lit. f ) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora).
Przesyłanie zamówionych informacji handlowych, realizacja usługi Newslettera – przetwarzanie Twoich danych osobowych, do realizowania usług świadczonych drogą elektroniczną wysyłania informacji handlowych, informowania Klienta o akcjach marketingowych, promocjach i konkursach oraz umożliwienia Klientowi udziału w nich. Przetwarzanie odbywa się zgodnie z przepisami art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub/i art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku prawo telekomunikacyjne w zależności od wyrażonej przez Ciebie treści zgody w Formularzu Rejestracyjnym i Formularzu Newsletter. W przypadku udzielenia zgody na przetwarzanie danych w ramach ankiety przeprowadzanej wśród Klientów to, w dowolnym momencie masz możliwość jej wycofania ze skutkiem na przyszłość.
Konkursy i promocje – dane osobowe będą wykorzystywane w celach organizacji Konkursu, w szczególności przyjmowania i weryfikacja zgłoszeń Uczestników, ustalenia zwycięzców Konkursu, wydania nagród oraz rozpatrywania ewentualnych reklamacji Uczestników związanych z Konkursem. Jeżeli konkretny Regulamin Konkursu nie zakłada inaczej, podstawą przetwarzania danych osobowych Uczestnika będzie art. 6 ust 1 lit. f ) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora).
Zapewnienie kontaktu – wszelkie dane osobowe udostępnione przez Ciebie w celu nawiązania kontaktu z Administratorem za pomocą za pomocą formularzy kontaktowych, rozmowy telefonicznej, infolinii (ewentualne nagrywanie rozmowy telefonicznej, jest zawsze poprzedzone przekazaniem stosownej informacji), poczty elektronicznej, poczty tradycyjnej będą przetwarzane wyłącznie w celu komunikacji i obsługi sprawy, której kontakt dotyczy. Podstawą ich przetwarzania będzie art. 6 ust 1 lit. f ) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora). Przetwarzanie odbywa się również na podstawie art. 18 ust 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Każda korespondencja mailowa, automatycznie przekierowywana jest na serwer państwa trzeciego, tj. Szwajcarii.
Dochodzenie roszczeń – w celu ustalenia lub dochodzenia przez Administratora ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami wysuwanymi wobec Administratora, archiwalnym i dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów podstawą przetwarzania będzie art. 6 ust 1 lit. f) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora).
Realizacja obowiązków wynikających z przepisów prawa – dane osobowe mogą być przetwarzane również w przypadkach wykonywania przez Administratora obowiązków wynikających z przepisów prawa takich, jak m.in. podatkowych, rachunkowych, zawiadomienia Klienta w przypadku konieczności wycofania produktów, przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu. Podstawę prawną przetwarzania stanowi art. 6 ust 1 lit. c) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze).
Profilowanie – podczas realizowania kampanii marketingowych może dochodzić do profilowania Twoich danych osobowych, którego celem jest dostosowanie oferty handlowej do Twoich zainteresowań i potrzeb. Tworzone kampanie reklamowe mogą zawierać indywidualnie dobrane oferty i rabaty dedykowane tylko dla Ciebie, które nie będą dostępne dla innych. Zapewniamy, że nie przetwarzamy Twoich danych w sposób w pełni automatyczny, bez ingerencji człowieka. Podstawę prawną przetwarzania stanowi art. 6 ust 1 lit. f )RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora).
Analitycznym i Statystycznym – dane osobowe będą wykorzystywane do realizacji analiz i raportów mających na celu poprawę atrakcyjności świadczonych przez Administratora usług. Podstawę prawną przetwarzania stanowi art. 6 ust 1 lit. f) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora).
Badanie satysfakcji klienta, Ankiety – dane osobowe uczestników realizowanych przez nas ankiet wśród Klientów, będą wykorzystywane tylko w celach zebrania bezpośrednio od Ciebie informacji, opinii w ramach dobrowolnego badania m.in. jakości naszych usług, produktów oraz zwiększenia zadowolenia Klientów, celów administracyjnych i ewaluacyjnych. Podstawę prawną stanowi art. 6 ust 1 lit. a) RODO (osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów). W przypadku udzielenia zgody na przetwarzanie danych w ramach ankiety przeprowadzanej wśród Klientów to, w dowolnym momencie masz możliwość jej wycofania ze skutkiem na przyszłość.
Przekazywanie danych partnerom biznesowym – „Dostawcom”(podmioty dostarczające produkty i towary oferowane przez Transgourmet Polska sp. z o.o. („Administrator”) - Mając na uwadze współpracę Administratora z Dostawcami, związaną m.in. z koniecznością zapewnienia dostępności oraz zapasów produktów i towarów, realizowaną w oparciu o umowy handlowe (umowy dystrybucyjne), na podstawie odrębnych porozumień w zakresie współpracy, obejmujących zapewnienie Administratorowi możliwości utrzymania najkorzystniejszych warunków odsprzedażowych oraz dostosowania asortymentu do potrzeb klientów, Administrator przekazuje dane wybranych klientów prowadzących działalność gospodarczą (imię, nazwisko, nazwa firmy, adres firmy, NIP, kategoria i ilość zakupionych towarów) wybranym Dostawcom.
Administrator, dokonawszy wszelkich wymaganych przepisami prawa analiz m.in. celu, niezbędności i równowagi, wskazuje, iż przetwarzanie danych osobowych klienta w tym zakresie realizowane jest na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Stron - art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który polega na zapewnieniu maksymalnej dostępności towarów danego dostawcy, tj. dostosowania asortymentu do potrzeb klientów oraz zapewnienia im możliwie najkorzystniejszych warunków odsprzedażowych towarów takiego dostawcy. Strony zadbały o zapewnienie bezpieczeństwa rzeczonych danych m.in. stosując połączenia szyfrowane, jak i inne środki zabezpieczające adekwatne do rodzaju danych. Administrator zobowiązał każdego Dostawcę, któremu przekazał dane, do zrealizowania obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 14 RODO w stosunku do podmiotów danych, których dane zostały przekazane. Aktualna lista dostawców będzie ulegać zmianie, a jej wykaz można uzyskać pod adresem mailowym – iod@selgros.pl
Zarządzania Stroną internetową Administratora— na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
Wykorzystywania cookie na Stronie i jej podstronach — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda);
Inne źródła danych osobowych - możemy również zbierać dane osobowe z innych źródeł, takich jak specjalistyczne firmy dostarczające informacje lub kanały mediów internetowych. Możemy otrzymywać dane od osób trzecich, np. w ramach rekomendacji. W tym przypadku są to zazwyczaj dane kontaktowe w związku z danymi dotyczącymi konkretnych potrzeb produktowych lub usługowych. W razie potrzeby zbieramy dane z agencji kredytowych dotyczące zdolności kredytowej i/lub negatywnych cech.
Inne sposoby przetwarzania – Twoje dane osobowe, mogą być przetwarzane również w celach: rozliczenia z operatorem płatności, archiwizacji danych, zapewnienia współpracy z partnerami biznesowymi, poprawy i rozwoju inteligentnych i innowacyjnych usług, obsługi naszej logistyki/gospodarki materiałowej.
CZY PODANIE DANYCH OSOBOWYCH JEST OBOWIĄZKOWE?
Podanie danych w zakresie nazwy firmy (lub imienia i nazwiska Klienta), adresu i numeru NIP jest wymogiem ustawowym, aby można było wystawić fakturę za zakupy. Podanie danych w zakresie imienia i nazwiska oraz danych kontaktowych jest wymogiem umownym. Brak podania takich danych uniemożliwi rejestrację Klienta, a w konsekwencji wydanie Karty Klienta Selgros. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
ZAKRES ZBIERANIA DANYCH
Administrator zbiera dane tylko w niezbędnym zakresie. Twoje dane osobowe przetwarzamy na podstawie przepisów prawa, a także, gdy jest to niezbędne do wykonania umowy lub realizacji prawnie uzasadnionego interesu. W przypadku kiedy dane osobowe są gromadzone i przetwarzane na podstawie zgody, możliwe jest cofnięcie zgody w każdym czasie.
PROFILOWANIE
Administrator informuje, iż podczas realizowania kampanii marketingowych, może dochodzić do profilowania Twoich danych osobowych, którego celem jest dostosowanie oferty handlowej do Twoich zainteresowań i potrzeb. Tworzone kampanie reklamowe mogą zawierać indywidualne dobrane oferty i rabaty dedykowane tylko dla Ciebie, które nie będą dostępne dla innych.
JAK DŁUGO PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE
Twoje dane osobowe będą przetwarzane – odpowiednio – przez czas, w którym będziesz naszym Klientem, będziesz posiadać Kartę Klienta Selgros, Konto w Sklepie a także przez czas obowiązywania umów, które z nami zawrzesz. Ponadto Twoje dane osobowe będą przetwarzane w związku z realizacją obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa przez czas wynikający z takich przepisów oraz dla celów archiwalnych i analitycznych przez okres maksymalnie 10 lat. Dla celów podatkowych i rachunkowych Twoje dane osobowe będziemy przetwarzać przez okres 5 lat po roku, w którym miało miejsce dane zdarzenie (np. płatność faktury). W pozostałym zakresie, Twoje dane będziemy przechowywać do momentu, gdy wyrazisz sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych lub wycofasz zgodę.
KOMU PRZEKAZUJEMY TWOJE DANE OSOBOWE
Twoje dane osobowe mogą zostać powierzone innym podmiotom, które realizują dla nas określone usługi m.in. takie jak: obsługa i wsparcie technologii, w tym utrzymanie konta Klienta w systemach informatycznych; usługi przechowywania danych, łączenia i analizy danych; obsługa naszych programów i akcji marketingowych i ofertowych; usługi przygotowania oraz dostarczania korespondencji pocztą lub w postaci elektronicznej, w tym newslettery; realizacja płatności poprzez system ecard.pl. Twoje dane mogą również zostać przekazane innym odbiorcom m.in., takim jak dostawcy usług płatniczych, partnerzy biznesowi, firmy kurierskie, którzy realizują usługi dla Ciebie. Twoje dane mogą być udostępnione także podmiotom uprawnionym na podstawie prawa, takim jak organy ścigania czy sądy, lecz tylko w oparciu o żądanie spełniające odpowiednie wymagania prawne.
JAKIE PRAWA PRZYSŁUGUJĄ W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH
1.Przysługują Tobie następujące prawa związane z Twoimi danymi osobowymi: prawo dostępu do treści swoich danych; prawo ich sprostowania; usunięcia; ograniczenia przetwarzania; prawo do przenoszenia danych; prawo wniesienia sprzeciwu; prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy, także o przysługującym prawie wniesienia skargi na przetwarzanie danych do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Wymienione uprawnienia możesz wykonać, gdy: 1) w odniesieniu do żądania sprostowania danych, jeżeli Twoje dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
2) w odniesieniu do żądania usunięcia danych, jeżeli Twoje dane nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane przez ADO; cofniesz swoją zgodę na przetwarzanie danych; zgłosisz sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych; Twoje dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem; dane powinny być usunięte, jeśli wynika to z przepisów prawa;
3) w odniesieniu do żądania ograniczenia przetwarzania danych, jeżeli Twoje dane są nieprawidłowe – na okres pozwalający ADO sprawdzić prawidłowość Twoich danych; Twoje dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem, ale nie będziesz chciał/a, aby zostały usunięte; Twoje dane nie są już potrzebne ADO, ale mogą być potrzebne Tobie do obrony lub dochodzenia roszczeń; wniesiesz sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu ustalenia czy sprzeciw jest prawnie uzasadniony;
4) w odniesieniu do żądania przeniesienia danych: przetwarzanie Twoich danych odbywa się na podstawie Twojej zgody lub umowy zawartej z Tobą oraz przetwarzanie to odbywa się w sposób automatyczny;
5) w odniesieniu do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu lub dla celów statystycznych, a sprzeciw jest uzasadniony Twoją szczególną sytuacją; kiedy dane osobowe przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego.
Administrator informuje, że uprawnienia te nie są bezwzględne i nie przysługują w odniesieniu do wszystkich czynności przetwarzania danych osobowych Użytkownika.
W celu realizacji swoich praw Użytkownik może zwrócić się do Administratora mailowo lub poprzez formularz kontaktowy wskazując zakres swoich żądań. Odpowiedź zostanie udzielona w terminie nie późniejszym niż 30 dni od dnia wpłynięcia żądania i jego uzasadnienia, chyba że uzasadnione będzie wydłużenie tego terminu zgodnie z RODO.
ZGŁASZANIE ŻĄDAŃ ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ PRAW PODMIOTÓW DANYCH
W przypadku chęci skorzystania z przysługujących Tobie praw, prosimy o kontakt pod adresem mailowym - iod@selgros.pl lub za pomocą poczty tradycyjnej pod wskazany powyżej adres korespondencyjny Administratora z dopiskiem – RODO. Realizacja żądania powinna zostać zrealizowana w terminie miesiąca od wpłynięcia zgłoszenia, natomiast ew. konieczność przedłużenia terminu zostanie poprzedzona informacją. W przypadku braku możliwości identyfikacji podmiotu danych, Administrator będzie prosił o przekazanie dodatkowych danych. Podanie w zgłoszeniu nr Karty Klienta Selgros w znaczący sposób ułatwi identyfikację wnioskodawcy.